Novi menadžment operativni sistem za digitalno doba

Dvadesetih godina prošlog vijeka, menadžeri u General Motorsu su bili uvjereni da su otkrili univerzalne principe menadžmenta i da su ti principi nepromjenljivi poput prirodnih zakona (npr. zakona gravitacije). Međutim, praksa je pokazala da su svi principi koje propisuje čovjek prolaznog karaktera i da ne postoji “jedan najbolji način“ da se neki posao obavi. Danas živimo u vremenu u kojem se društvo i tehnologija mijenjaju brže nego sposobnost većine preduzeća da se prilagode. Nekada inovativne kompanije jedva uspijevaju da prežive, a poslovni modeli koji su uspješno testirani decenijama, postaju prevaziđeni preko noći. Možemo da krivimo tehnologiju, internet, društvene medije ili navike mlade generacije, ali ništa od toga neće promijeniti realnost i neće obezbijediti uspjeh kompanijama u budućnosti. Upravljanje današnjim kompanijama se, još uvijek, zasniva na menadžment principima iz XIX vijeka - oslanjamo se na model menadžmenta koji je stvoren u vrijeme procvata masovne proizvodnje i koji se zasnivao na standardizaciji, efikasnosti i kontroli. Ekonomske, tehnološke i društvene sile podstiču organizacionu transformaciju, postepeno degradirajući hijerarhiju i birokratiju, nagovještavajući prelazak sa zastarelog modela komande i kontrole na novi umreženi organizacioni model koji promoviše otvorenost, zajednički rad i izgradnju odnosa. Krajnje je vrijeme za promjenu pravila menadžmenta!

NameSizeVladimir Vulic - The New Management Operating System for the Digital World.pdf 7.04 MB